Dovezeme drobný stylový nábytek, dekorace, povlečení, ručníky, polštáře, obrazy, nádobí, květiny, … a celý interiér nemovitosti, kterou připravujeme k prodeji, do posledního detailu doladíme tak, aby vypadala naprosto perfektně. Přesně takto funguje klasický home staging, finální část přípravy nemovitosti do prodeje. Zajišťuje více zájemců na prohlídkách, rychlejší prodej a o 5 až 15 % větší výnos.
Jenže doba jde kupředu a s ní ruku v ruce nové trendy. Jedním z nich je virtuální home staging, který má stejný efekt jako reálný home staging.
Co je virtuální home staging
Virtuální home staging (také virtual staging nebo virtuální foto staging) je grafický proces, kterým se do fotografie prázdné místnosti přidává nábytek a doplňky. Jde tedy o pokročilou fotomontáž, která dbá na správné řešení kompozice, měřítko, světla/stíny, barevné ladění atd. Jednoduše – téměř nepoznáte, že nejde o reálně zařízenou nemovitost.
Aby tomu tak ale opravdu bylo, musí se virtuálnímu home stagingu věnovat opravdu kvalitní grafici nebo fotografové, kteří znají pravidla a trendy interiérového designu. Pěkně upravenou fotografií, vizualizací, pak ukážete potenciál prostoru a snadněji vzbudíte ty správné – pozitivní emoce – zájemců. Na nich totiž stojí úspěšný prodej, protože k hezkým a útulným místnostem se tvoří vazba rychleji než k holým zdem. A investor si pak ve výsledku nekupuje jen prázdnou nemovitost, ale i „architektonický návrh”.
Kdy se vyplácí virtuální home staging
Virtuální home staging doporučuji v případech, kdy se klasický home staging nevyplácí, protože nemovitost není ideálně vyklizena, případně z časových nebo finančních důvodů. Nejideálnější příležitostí pro využití virtuálního stagingu jsou tedy novostavby bez vybavení nebo vyklizené byty a domy po rekonstrukci. Vhod může přijít i tehdy, pokud je nemovitost rozestavěná, ve špatném stavu a se starým nebo poškozeným vybavením.
Reálná ukázka virtuálního stagingu z mojí praxe
Jak virtuální home staging funguje v praxi, to se můžete podívat na tomto bytě 3+1 ve Slaném, který prodávám.
Výhody virtuálního stagingu
- namísto holých stěn prezentujete v inzerátu plnohodnotně zařízenou nemovitost pro bydlení, která evokuje útulný domov
- rychle, bez starostí se stěhováním a levněji než u standardního home stagingu
- můžete vytvářet různé varianty a styly, které cílí na ideální kupce
Nevýhody virtuálního stagingu
- při samotných prohlídkách bude nemovitost prázdná, což může potenciálního kupce naživo zklamat (je důležité vše správně zmínit v inzerátu)
- pokud je virtuální home staging nepovedený, může některé zájemce odradit, případně u nich vyvolat pochybnosti o kvalitě a důvěryhodnosti celé nabídky
Jak správně pojmout inzerát s virtuálním home stagingem
- v inzerátu je důležité uvést, že vizualizace je náhled na možné využití prostoru a umístění nábytku, doplňků, … Nejde o definitivní vzhled interiéru. Jen o jednu z variant
- vždy je potřeba vložit krásnou fotku se stagingem a skutečný snímek hned za sebou
- obě fotografie musí mít stejnou kompozici a úhel, ať zájemci jednoduše porovnají před a po
Svěřte svou nemovitost profesionálovi ze Slaného
Při prodeji nemovitosti vás budu se svým týmem jistit po celou dobu spolupráce tak, abyste rychle, bezpečně a bez starostí prodali/pronajali za NEJVYŠŠÍ možnou cenu.